پرسش و پاسخ با جی کاتلر

پرسش و پاسخ با جی کاتلر
۱ – هرچه پرس های سنگین انجا می دهم ماهیچه‌ها سینه ام پرورش نمیکند . در حالی که سرشانه جلویی ام حجم خوبی گرفته البته از ضخامت عضله ها سینه ام ابدا راضی نیستم . چه توصیه و روش حلی برای من دارید ؟
نسبتاً خودتان جواب سوالتان را داده اید . این طور که معلوم است بخش اعظم تمرکز شما روی وزنه های سنگین وزن است و کمتر به انقباض عضله توجه می‌کنید . در هر تکرار می بایست فشار روی عضله مورد نظر را شم فرمایید . عاملی ندارد وزنه های سنگین را تعیین نمائید . از وزنه ها بکاهید و بخش اعظم روی تکان صحیح و انقباضات عضله تمرکز کنید . پرس ها را با تمرکز انجام دهید . در بخش مثبت سینه ها را کاملا منقبض کرده و در بخش منفی حرکت , آنها‌را به خیر کشش دهید . بیشتر افرادی که به باشگاه های بدنسازی می‌آیند فقط نگران سنگینی وزنه هایشان میباشند در حالی که چنین چیزی در بدنسازی هیچ معنی و مفهومی ندارد . در صورتی‌که بدنساز می‌باشید , مانند یک بدنساز تمرین نمائید خیر یک پاورلیفتینگ کار!
۲ – در چه سنی بدنسازی را آغاز کردید و هدف تان برای ادامه و وصال به قهرمانی چه بود ؟
اینجانب در هجده سالگی بدنسازی را آغاز کردم , اما عشق و علاقه ام به این فن ورزشی سال ها قبلی , وقتی که صرفا یازده سال داشتم , با دیدن آقای المپیای ۱۹۸۲ , کریس دیکرسون در یک خبرنامه ورزشی شروع شد . آن روز به خودم گفتم : بایستی یک روز مشابه این مرد بشوم . هنگامی که به دبیرستان می رفتم , مدام به من می گفتند هیکل بزرگی دارم و به درد رویش اندام می‌خورم . برای همین بعداز اتمام عصر دبیرستان , بلافاصله تمرینات بدنسازی را آغاز کردم , باقی داستان را نیز که می‌دانید .
۳ – اینجانب ۲۱ سال است که بدنسازی کار میکنم ولی همیشه با درد مفاصلم اختلال دارم . شما با این درد ها چطور کنار می‌آیید ؟
احتمالا اعتقاد نکنید البته اینجانب هیچ درد و مشکلی در مفاصلم ندارم . اکثر بدنسازان بعداز سالهای طولانی تمرین کردن معمولا در منطقه سرشانه بخصوص عضله ها گرداننده شانه ها مبتلا درد و حزن هستند البته من مشکلی ندارم . حتی بعد از انجام اسکوات های سنگین وزن هم زانو دردی شم نمیکنم . ولی یک بار که در حیطه کمر مبتلا مشکل شده بودم با جلسات فشرده فیزیوتراپی , خیلی زود سلامت خویش را بدست آوردم .
۴ – پس از ۱۰ سال تمرین هیچ رشدی در حجم بازوهایم نداشتم برای همین تصمیم گرفتم در هفته یک روز را به تمرینات بازو اختصاص بدهم اما آیا این اندازه کافی است و نباید مثلا درطول روز تمرین سینه , پاره ای نیز پشت بازو کار کنم ؟
نیازی وجود ندارد حتما به طور بدون واسطه روی ماهیچه ها بازو کار فرمایید . آن‌ها در روزهای دیگر تمرینی چه بخواهید و چه نخواهید مشغول می‌باشند . در میان جلسات تمرین بازو پنج تا هفت روز مسافت بگذارید تا ماهیچه ها بخوبی ریکاوری شوند . عضله خسته نمی تواند رویش کند و چه بسا شاید پاره ای حجم از دست بدهد .
۵ – بدن اینجانب اندومورف است . آیا می‌توانم از شیرهای بدون چربی گذشته از تمرین استعمال کنم ؟ با اعتنا به این این‌که شیر کمی قند لاکتوز دارااست آیا مصرف برای اینجانب دلخواه است ؟درمورد پنیر نیز می خواستم بدانم می بضاعت و توان از آن تحت عنوان یک منبع پروتئینی استفاده کرد ؟
در‌حالتی که می‌توانید قبل از تمرین شیر بنوشید و سبب تولید مشکلاتی مثل احساس تهوع حین تمرین برای تان نمیشود . مصرفش هیچ مانعی ندارد . از پنیر نیز می‌توانید بنابر ذوق شخصی تان منفعت فرمایید . من خودم پنیر کاتیج قلیل چرب مصرف می‌کنم .
بدنسازی بانوانپرسش و پاسخ با جی کاتلر
۱ – هرچه پرس های سنگین انجا می دهم عضله‌ها سینه ام رویش نمی کند . در حالی که سرشانه جلویی ام حجم خیر گرفته البته از ضخامت عضلات سینه ام اصلا راضی نیستم . چه پیشنهاد و رویه حلی برای من دارید ؟
تقریبا خودتان جواب سوالتان را داده اید . این طور که معین است بخش اعظم تمرکز شما روی وزنه های سنگین وزن است و کمتر به انقباض عضله توجه میکنید . در هر تکرار بایستی فشار روی عضله مورد نظر را شم نمایید . عاملی ندارد وزنه های سنگین وزن را گزینش نمائید . از وزنه ها بکاهید و بخش اعظم روی حرکت صحیح و انقباضات عضله تمرکز فرمایید . پرس ها را با تمرکز انجام دهید . در بخش مثبت سینه ها را به طور کامل منقبض کرده و در بخش منفی تکان , آنها را به خیر و خوبی کشش دهید . بیش تر افرادی که به باشگاه های بدنسازی میایند فقط نگران سنگینی وزنه هایشان می‌باشند در حالی که چنین چیزی در بدنسازی هیچ معنا و مفهومی ندارد . در صورتی بدنساز میباشید , مثل یک بدنساز تمرین فرمائید خیر یک پاورلیفتینگ کار!
۲ – در چه سنی بدنسازی را شروع کردید و انگیزه تان برای ادامه و وصال به قهرمانی چه بود ؟
اینجانب در هجده سالگی بدنسازی را استارت کردم , البته علاقه ام بدین فن ورزشی سال ها پیشین , وقتی که تنها یازده سال داشتم , با دیدن آقای المپیای ۱۹۸۲ , کریس دیکرسون در یک مجله ورزشی ابتدا شد . آن روز به خودم گفتم : می بایست یک روز مشابه این مرد بشوم . هنگامی که به متوسطه می رفتم , مدام به اینجانب می گفتند هیکل بزرگی دارم و به درد رشد اندام می خورم . برای همین بعداز اتمام دوره دبیرستان , بلافاصله تمرینات بدنسازی را استارت کردم , باقی قصه را هم که میدانید .
۳ – من ۲۱ سال است که بدنسازی کار می‌کنم اما مدام با درد مفاصلم مشکل دارم . شما با این درد ها چطور کنار می آیید ؟
احتمالا اعتقاد و باور نکنید اما من هیچ درد و مشکلی در مفاصلم ندارم . طولانی تر بدنسازان بعد از سال های طولانی تمرین کردن معمولا در ناحیه سرشانه بخصوص ماهیچه‌ها گرداننده کتف ها در گیر درد و اندوه میباشند البته اینجانب مشکلی ندارم . چه بسا بعداز انجام اسکوات های سنگین وزن هم زانو دردی احساس نمی کنم . البته یک بار که در حیطه کمر مبتلا خلل شده بودم با جلسات فشرده فیزیوتراپی , خیلی زود تندرست خود را بدست آوردم .
۴ – بعداز ۱۰ سال تمرین هیچ رشدی در حجم بازوهایم نداشتم برای همین تصمیم گرفتم در هفته یک روز را به تمرینات بازو اختصاص بدهم اما آیا این اندازه کافی است و نباید برای مثال در روز تمرین سینه , پاره ای نیز پشت بازو کار کنم ؟
نیازی وجود ندارد حتما به صورت بی واسطه روی عضلات بازو کار نمائید . آن‌ها در روزهای دیگر تمرینی چه بخواهید و چه نخواهید سرگرم هستند . لا به لا جلسات تمرین بازو پنج عدد هفت روز فاصله بگذارید تا عضلات بخوبی ریکاوری شوند . عضله خسته نمی تواند رشد کند و حتی شاید یه خرده حجم از دست بدهد .
۵ – بدن من اندومورف است . آیا می توانم از شیرهای فارغ از چربی پیشین از تمرین فایده کنم ؟ با توجه به این این‌که شیر پاره ای قند لاکتوز دارااست آیا مصرف برای من مناسب است ؟درمورد پنیر هم می خواستم بدانم می توان از آن به عنوان یک منبع پروتئینی به کارگیری کرد ؟
در صورتی میتوانید قبل از تمرین شیر بنوشید و سبب ایجاد مشکلاتی مانند احساس تهوع حین تمرین برای تان نمی شود . مصرفش هیچ مانعی ندارد . از پنیر نیز میتوانید بنابر ذوق شخصی تان منفعت نمایید . من خودم پنیر کاتیج قلیل چرب مصرف می کنم .
فیتنس